Customer Journey Mapping

ChangeYourMind #3 – Customer journey mapping

Du er kommet godt i gang med dine 2017-planer med mange spændende forretningsinitiativer for hele året, men hvor godt hænger de egentlig sammen med dine kunder? Med customer journey mapping kan du afdække dine kunders rejse gennem hele din organisation – og dermed sikre, at alle dine initiativer skaber en bedre kundeoplevelse og mere værdi. Det fortalte vi om d. 2. marts 2017.

ChangeYourMind #3 om customer journey mapping d. 2 marts 2017, havde vi besøg af Lenka Zintel og Anne Louise Oreby fra MAN Diesel & Turbo.

Her undersøgte vi, hvilken rolle customer journey mapping kan spille for virksomheders forretningsudvikling. hvor de tog udgangspunkt i et konkret customer journey mapping projekt hos MAN PrimeServ. Her fik deltagerne bl.a. (1) inspiration til hvordan de kommer tættere på deres kundes hverdag og styrker relationen; (2) forståelse for de faktorer, der spiller en rolle i deres kundes købsbeslutninger; og (3) indsigt i hvordan interne processer og myter bremser evnen til at skabe værdifulde kundeoplevelser.

Deltagerne fik bl.a. indsigt i:

  • Udvikling af buyer personas
  • Mapping og analyse af customer journeys
  • Analyse af kunderejser vs. interne processer
  • Analyse af værdiskabelse i touchpoints

Oplægget var til stor inspiration for hvordan, man kan afdække sine kunders rejse gennem en hel organisation – og dermed sikre, at alle initiativer skaber en bedre kundeoplevelse samt tilføjer mere værdi.